Friday, August 19, 2011

Jennifer Batten: "Daca nu ar fi fost Michael, probabil nu as fi avut acum o casa"

"In 1992 am fost incantata sa intalnesc in Romania numai oameni prietenosi" 

La 18 ani de cand a sosit prima oara in Romania si la 14 de cand am vazut-o pentru ultima oara in concert, la Bucuresti, am avut ocazia sa o
intalnesc pe Jennifer Batten, cunoscuta in lumea intreaga drept "chitarista lui Michael Jackson".
Ne-am intalnit in lobby-ul hotelului unde a fost cazata. Am stat de
vorba mai bine de doua ore, discutand despre muzica, despre chitaristii
de ieri si de azi, despre Romania si, bineinteles, despre Michael Jackson. O parte din conversatia pe care am avut-o o includ in urmatorul interviu, acordat in exclusivitate Agentiei de Presa Mondena

Care a fost prima impresie pe care ai avut-o in 1992 cand ai sosit pentru prima data in Romania?

Am intalnit oameni foarte prietenosi. Imi amintesc ca de la aeroport am parcurs o lunga distanta cu autocarul timp in care un tip ne-a povestit
despre Dracula. Era palpitant sa afli atatea detalii, noi americanii fiind obisnuiti mai mult cu Jeffrey Dahmer
(n.r. un ucigas in serie). Imi amintesc cu drag de o petrecere in stil
traditional la care am fost invitati unde o tanara ne-a cantat la nai
intr-un mod extraordinar.

Mi-a placut la nebunie. In rest, mi-a atras atentia saracia din aceste locuri, noi venind din zone mult mai dezvoltate. Insa acum sunt
stupefiata de cat s-a putut dezvolta Romania. Vad atatea cladiri ca in
occident, restaurante, hoteluri… 

 
Sorin Dutoiu (General Manager Agentia de Presa Mondena) si Jennifer Batten 

Te deranjeaza faptul ca mai toata lumea te stie doar ca si "chitarista lui Michael Jackson"?

Deloc. Sunt mandra de acest lucru. A fost o perioada importanta din viata mea. Au fost 10 ani timp in care am evoluat in trei mari turnee mondiale.
Multumita lui Michael am vazut intreaga lume iar el mi-a dat destui bani
cat sa imi cumpar o casa. Daca nu ar fi fost el, probabil in acest
moment nu as fi avut o casa asa frumoasa.

Sunt constienta ca muzica mea nu este menita a fi difuzata de radiouri. Se adreseaza unei audiente limitate. Sunt cunoscuta intai multumita lui
Michael, apoi lui Jeff Beck si apoi pentru ceea ce fac eu solo.           <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/erf5HQCW0Gc?fs=1&amp;hl=de_DE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/erf5HQCW0Gc?fs=1&amp;hl=de_DE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>    
A fost greu sa lucrezi cu Michael Jackson?

Nu, a fost ca o vacanta. A fost o experienta foarte frumoasa insa pentru care am muncit foarte mult. Pentru primul turneu, (n.r. Bad, 1987), am
repetat timp de o luna, separat  formatia, cantaretii si dansatorii.
Apoi a intervenit Michael cu intreaga productie adaugand coregrafia,
efectele speciale, laserele, efectele pirotehnice. A fost o bucurie
imensa. Michael obisnuia sa urmareasca inregistrarile video cu noi
repetand si atunci hotara ce trebuie modificat, vorbind cu directorul
muzical astfel incat modificarile trebuiau facute pana sa isi faca el
aparitia. Michael nu a fost niciodata rau cu nimeni. A fost tot timpul
bun si calm.

 
"Orianthi a fost o alegere buna pentru turneul This is it. Vroiau ceva fresh"

Ce parere ai despre Orianthi, chitarista pe care a angajat-o pentru turneul This is it?

Este o chitarista buna si, in plus, stie sa cante si sa compuna. 

Insa si tu canti...

Ah, nu , nu ti-ai dori sa ma auzi cantand. (rade)
Iti pui totusi vocea pe inregistrarile tale…

Vocea mea e mai mult pentru pasaje in care soptesc sau vorbesc. Orianthi e tanara si a fost o alegere buna pentru concertele pe care urma sa le
sustina. Asta pentru ca vroiau ceva fresh.

Acesta a fost motivul pentru care nu te-au ales pe tine? Ca vroiau ceva fresh?

Da. 
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/VNQK9RpOloc?fs=1&amp;hl=de_DE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/VNQK9RpOloc?fs=1&amp;hl=de_DE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Insa nu se compara cu tine. Spre exemplu nu putem compara modul in care canta ea Beat it spre deosebire de cum o faci tu...

Ideea e ca a trebuit din start sa faca anumite lucruri foarte complicate, spre exemplul pasajul solo pus initial pe disc de Van Halen. 

E totusi tanara. Mai are de invatat...

Da are doar 24 de ani. Va invata!

 
"Eram in masina, ma intorceam acasa in Portland. O prietena m-a sunat si mi-a spus ca Michael a murit. Nu am crezut pe moment pentru ca am tot auzit
zvonuri nefondate despre el in ultimii ani" 

Cum ai primit vestea mortii lui Michael?

Eram in masina, ma intorceam acasa in Portland. M-a sunat o prietena si mi-a dat vestea. Nu am crezut pe moment pentru ca am tot auzit zvonuri
nefondate despre el in ultimii ani. Insa cand am ajuns acasa, am vazut
totul la TV. Este foarte trist...       
Ati mai tinut legatura in ultimii ani?

Nu, de la History Tour, din 1997, nu. Sunt prietena cu make artistul lui, Karen Fayne,  cea cu care a lucrat inca de la inceputul anilor 1980. Cu
ea am tinut legatura tot timpul. 

Cum te autodescrii?

Creativa. Viata mea in special acum tine mai mult de creativitate. Cateodata simt ca ar trebui sa ma dedic mai mult  muzicii pentru ca in ultima vreme
m-am concentrat foarte mult pe productia video. Spre exemplu, ce voi
face sambata la Bucuresti, este preluat din show-urile mele multimedia.
Editez filme pe care le sincronizez cu muzica mea live. 

 
Pentru showurile ei multimedia, Jennifer monteaza filme de scurt metraj si, in timp ce sunt proiectate, canta live la chitara, sincronizandu-se cu
emotiile transmise de imagini

Regizezi filmele sau doar le editezi?

Le editez. Folosesc in general inregistrari retro, alb negru. Chiar voi face un medley Michael Jackson. Pentru Beat it, de exemplu, voi folosi
imagini din filme cu cowboy care se lupta. Am vrut ca totul sa fie
distractiv. Fiecare cinci minute de film editat este realizat in 50 de
ore, asa ca ma tine imobilizata o saptamana. O fac de cativa ani si imi
place la nebunie. Apoi imi place sa lucrez cu ceramica si sa fac
vitralii.

Ce pregatesti pentru sambata, la festivalul "Ziua Chitarelor" unde esti invitata?

Nu stiu inca. Am cu mine 90 de minute de film pe care sa il folosesc in momentele de pe scena. Am cantece in playlist si decid pe moment. Am o
telecomanda pe chitara si nu trebuie sa ma aplec si sa butonez la
computer. Vorbesc cu publicul si dau start la ceea ce cred ca este bun
pe moment. 

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5vOsTLyh1uE?fs=1&amp;hl=de_DE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5vOsTLyh1uE?fs=1&amp;hl=de_DE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Sincronizezi imaginile cu chitara bazandu-te pe emotii?

Da, desi o mare parte din piesele mele nu au versuri. De obicei incep cu “Unplug this”, o piesa care nu are versuri si pentru care poti face un
film despre orice practic. De exemplu, am imagini vechi din filme cu
extraterestrii, foarte demodate tehnologic insa haioase. 

 

Cum te simti acum in postura de a descoperi si lansa noi talente? 

Este palpitant. Sunt multi artisti talentati in lume despre care nu se stie mai nimic. In special in tari situate departe de America sau Marea
Britanie. Din fericire exista Youtube, internetul in general, si este
mai usor acum sa te faci remarcat.  



    

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...