Friday, August 19, 2011

Quincy Isi aminteste

   Intr-un recent interviu acordat pentru The Guardian, legendarul producator Quincy Jones (77 ani) a vorbit despre vechii sai prieteni dar si despre mai tinerii artisti care domina topurile muzicale, astazi.
     “Am pierdut 174 de prieteni in ultimii 4 ani!” asa si-a inceput interviul unul dintre cei mai prolifici si influenti producatori muzicali din istoria muzicii.
     Tristetea omului din spatele legendei s-a intensificat cand a vorbit despre unul dintre cei mai dragi prieteni ai sai, despre copilul teribil al muzicii pe care l-a ajutat sa devina Regele Industriei Muzicale, despre Michael Jackson.
     Chiar daca la inceputul anilor `90, Michael Jackson la concediat pe Quincy Jones, acestia au ramas foarte buni prieteni pana in ultima zi a Regelui Pop.
     “Apoi, Michael ma concediat.” a spus Jones zambind. “A spus, “Quincy nu mai intelege de loc, industria. Nu intelege ca rap-ul este deja mort. “, dar este OK. Nu am fost atat de deranjat atunci.
     De atunci timpul a trecut, iar cei doi au ramas in continuare foarte apropiati, dupa cum isi aminteste Quincy:
     “Eram in Londra cand a vandut cele 10 concerte, si apoi  inca 40. Ma sunat. Dorea sa vina cu copii la mine. Dar eu eram cu Mohamed Al Fayed la resedinta acestuia. I-am spus: “Ne vedem in Los Angeles.” Iar aceasta a fost ultima oara cand am vorbit cu el.
     Intrebat fiind daca avea cunostiinta de starea de sanatate a lui Jackson, Quincy a replicat :
     “Nu, nu. Nu aveam cum sa stiu asta. Nu poate fi invinuit nimeni pentru ce s-a intamplat. Artistii de asemenea calibru fac doar ce vor ei sa faca. Ar fi trebuit sa il monitorizezi 24/24, 7/7 ca sa sti exact ce se intampla cu el.
     Quincy a fost intrebat, de asemenea,  daca considera ca Micheal era capabil si suficent de pregatit sa sustina cele 50 de spectacole programate pentru vara lui 2009 la Londra:
     “Nu stiu, omule! Este destul de personal. Foarte, foarte personal. Sunt atat de multe detalii. Daca nu cunosti destul de bine situatia, este foarte greu sa dai un verdict.”
     Mai tarziu, in acelasi interviu, Quincy si-a amintit despre extraordinara echipa pe care a facut-o cu Michael pentru albumul Thriller si uriasa munca de selectie a pieselor pentru album, fiind nevoiti sa aleaga din cele 800 piese propuse doar 9:
     “Am scos apoi cele mai slabe patru piese si le-am inlocuit cu The Lady in My Life, PYT, Beat It si Human Nature. Le-am pus la o lalta cu Billie Jean si Wanna Be Startin’ Something, si am obtinut un album de calitate.”
     In urma cu ceva vreme, un anumit site a raportat faptul ca Quincy Jones ar fi declarat ca a fost nevoit de cateva ori in timpul lucrului pentru Thriller sa il loveasca pe Michael pentru ca acesta sa ii asculte sfaturile… bineinteles ca la auzirea acestor povesti Quincy a ras replicand: “Ha, ha! Nu!  insa am stiut cum sa ma descurc cu Michael.”
     Intrebat fiind despre noul proiect Michael Jackson, si despre ce parere are despre acesta, Jones a subliniat:
     “Nu vreau sa ma implic. Sarmanul baiat nu mai e. A murit mult mai tanar decat mine care l-am produs. A lasat ceva ce nu multi oamnei vor reusii sa faca in viata.”
Sursa MJP

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...